lördag, oktober 26, 2013

Second hand - eller?

Idag var jag på en second hand-marknad med kläder, skor och lite annat smått. Fast mycket verkade vara helt nytt, med prislappar kvar från affären. Kanske shoppade jag loss lite hårdare än jag hade tänkt. Till mitt försvar behöver jag faktiskt kläder, för jag råkade få med mig för lite hemifrån. Redan sjukt trött på det jag har.

Det var väldigt spännande och roligt på marknaden. Där kändes det verkligen att jag befinner mig i Afrika. Stora tält där man fick gå igenom stånden för att komma längre in till andra stånd. Utanför gassade solen. Allt vad "bra pris" och allt "såg jättebra ut på mig". Det där med prutandet kom jag in i snabbt, och köpte bara en enda pinal utan prut - ett armband. Tycker inte det är lönt att pruta på något som kostar 7,50 sek. Drygt 300 spänn gick hela kalaset på.

Åt också den billigaste maten hittills, på en liten liten restaurang i området. Fick en stor portion böngryta med ris och två drickor för 17 kronor. Tänk om det fanns sådana restauranger här i Westlands...

Det är bara jag som fotar snett...

Klockan köpte jag i stan i måndags. Prutade inte på de 15 kronorna heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar