fredag, januari 17, 2014

Om kreditupplysningar, syslöjd och skateboard

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:

Ögonblicket innan hade apan försökt attackera mig, 
därav min reaktion. Självklart ser hon helt oskyldig ut på bilden...

















En bild på dig som är mer fördelaktig:

Akademisk högtid! Fast kunde ju ha valt en där 
jag ser glad ut?

























Vad har du gjort idag:
Klockan är bara 10.30, så jag har inte hunnit så mycket mer än att trixa lite med Word-mallar och dricka afrikanskt te.

Och igår:
Igår var jag på praktiken, men roade mig mer med att lära mig om effektiv ränta, amorteringar och annuitetslån än att jobba. Hade nämligen inte så mycket att göra i den vägen. Hemma så tog jag kreditupplysning på mig själv, chattade med några vänner och tittade på Mirror Mirror. Varför har ingen berättat att den filmen är jättebra? Då hade jag ju tittat på den för länge sen.

Vad har du för framtidsplaner:
Det skrev jag ett inlägg om igår: Skaffa ett jobb, köpa en bil, flytta till Örebro och börja träna. Ett år i taget va?

En bild från i somras:

 
Jag har precis vaccinerat mig inför Kenya, 
och avnjuter här en skön kväll med Ellinor i Eskilstuna.




















Vilken är din senaste googling:
"Table of contents" - skulle bara dubbelkolla att det var ett s på slutet.

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 
"Ja, det är klart!" svarade Mari på att jag hoppas på att jag HAR ett jobb i vår, och inte letar efter ett.

Vad åt du till middag igår:
Mandlar och två rostade mackor med KAVIAR. Kombinationen hårt smör och mjukt bröd funkade inte, så jag fick ta något annat kletigt istället. Funkade oväntat bra.

Vad köpte du senast?
Ett års prenumeration på min egen kreditupplysning.

Vad skulle du vilja lära dig?
Sjunga. Eftersom jag har en ganska positiv inställning så tror jag givetvis att det går att träna bort tondövhet.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska, matte och syslöjd.

Kan du åka skateboard?
Nej. Jag provade en gång, i mellanstadiet tror jag. På en skrovlig gång hos en kompis. Väldigt otäck upplevelse.

Den bästa frukten är:
Banan! Den är god, kladdar inte, mättar fint och går fort att äta. Vad mer kan man bergära?

Och den bästa grönsaken:
Majs i alla former.

Den bästa osten:
Grevé så klart. En sådan är farlig att ha hemma. Farligt för den alltså. Tur att den aldrig behöver vara hemma hos oss särskilt länge.

Och den bästa gröten:
Mannagrynsgröt, men bara om den är bra tillagad. Jag kan inte laga gröten bra, alltså äter jag den väldigt sällan.

Är du en bra sambo:
Inte när jag kommer på att jag vill borsta tänderna och sova bara för att jag hör att Sebastian är på väg. Det är ju lite osjysst att smita in i badrummet rakt framför näsan på stackarn. Men annars är jag nog helt okej.

Det grövsta brottet du har begått är:
Inget jag kan skriva här just nu, men fråga om ni vill.

En bild på förra årets bästa dag:

Det här är dagen då jag presenterade och försvarade 
mitt examensarbete. En examensöl alltså. Eller en 
fy-fan-vad-jag-är-bra-öl.


2 kommentarer:

  1. Svar: Ja, revyns kläder. Tja, alla andra är ju vana att se mig utifrån, det är inte jag :P Tack för tips, lånar gärna bok när du kommer hem!

    SvaraRadera
  2. Prenumeration på kreditupplysning. Tro vad det ska vara bra för?! Och sen kan man undra vad ditt grövsta brott är. ;)

    SvaraRadera